Ať už využijete služby PPC agentury v Praze, nebo se rozhodnete reklamní kampaň nastavit svépomocí, měli byste vědět, jaké faktory mají na úspěšnost a následnou ziskovost vliv. Velmi často se stává, že se sice snažíme vyhnout všem chybám při nastavení kampaně, ale neuvědomujeme si, že ostatní faktory mohou mít stejně negativní dopad na úspěšnost, jako klasické chyby uvnitř nastavení. Co konkrétního tedy hraje roli a co nám určuje, jak úspěšná může být nakonec ona kampaň?
Příliš pomalý web nenahrává do karet
Už jste jistě slyšeli, že rychlost webu je klíčová a že na ní stojí úspěšnost vaší webové stránky. Lidé zkrátka nechtějí čekat, proto pokud se web neotevře do několika vteřin, automaticky odchází a přechází ke konkurenci, která je po této stránce svižnější, i když možná svým obsahem méně kvalitní.
Rychlost, respektive pomalost webu se negativně projevuje i na výkonnosti reklamní kampaně jako takové. Pokud se vstupní stránka načítá déle než pět sekund, automaticky se tím zvyšuje míra okamžitého opuštění až na 90 procent, což je znepokojující výsledek. V takovém případě ani ta nejlépe nastavená PPC kampaň nemůže mít dobré výsledky.
Žádná snaha z vaší strany
I když by si člověk přál, aby jednoho dne spustil reklamy a následně se o ně nemusel starat, jenže takto to úplně nefunguje. Člověk musí investovat čas do pravidelného vyhodnocování kampaní a je velkou chybou nechávat kampaně ležet ladem.
Výkon kampaně je možné ovlivňovat. Sledujte jednotlivé ukazatele každý den a pokud nejsou v pořádku nebo se nevykazuje žádná aktivita ze strany sledujících, prostě a jednoduše to změňte. Optimalizujte, vylepšujte – to je klíčem k úspěchu.
Vstupní stránky musí být optimalizované
Mezi vůbec nejčastější chyby PPC kampaní je, že se zapomíná na optimalizování vstupních stránek. Mnohdy se pozornost přesune právě k nastavení reklam, jenže, i když jsme na to nyní kladli velký apel, není to jediná stránka, na kterou musíme upnout svou pozornost. Vstupní stránky musí být zkrátka a dobře optimalizované.
Člověk by to sice neřekl, ale i vstupní stránka je zodpovědná za vaše konverze. Musí být relevantní a také zcela jedinečná.