T-Mobile Czech Republic si ve 3. čtvrtletí 2012 udržel svou pozici na trhu i přes obtížné tržní podmínky. K dosažení uspokojivých výsledků přispěl trvalý tlak na efektivitu a snižování nákladů společně s efektivní marketingovou strategií.
Operátorovi se podařilo stabilizovat zákaznickou základnu, přičemž počet tarifních zákazníků se zvýšil na současných více než 55 % z celkového počtu 5,4 milionu. Celkové tržby za prvních 9 měsíců zůstaly na stabilní úrovni, když dosáhly 19,8 miliard Kč. Průměrná měsíční útrata zákazníků (ARPU) navázala na vývoj v předchozích letech – v porovnání se stejným obdobím roku 2011 klesla o 2,6 %, což je důkazem neustále se zlepšujícího poměru hodnoty vůči vynaloženým prostředkům, který se vyvíjí ve prospěch zákazníků. Objem nehlasových datových služeb se za prvních devět měsíců roku zvýšil o více než 111 % v porovnání se stejným obdobím roku předchozího, což dokládá zvyšující se význam těchto služeb pro zákazníky.
Tip: Publikujte své vlastní povídky
„Vývoj ve 3. čtvrtletí roku 2012 nás potěšil. Výsledky jsou pozitivním signálem v nepříznivém prostředí a ukazují, že jsme na dobré cestě k dosažení našich cílů pro rok 2012,“ řekl Milan Vašina, generální ředitel T-Mobile.
Ke konci 3. čtvrtletí 2012 obsluhoval T-Mobile Czech Republic více než 5,4 milionu mobilních zákazníků. Počet tarifních zákazníků přesáhl 3 miliony a činí tak více než 55 % z celé zákaznické základny, což představuje meziroční nárůst o 5,6 %. Již tak velice nízký měsíční podíl zákazníků, kteří se rozhodli odejít k jinému operátorovi (tzv. churn), se dále snížil na 1,1 %.
Mobilní zákazníci provolali měsíčně v průměru 132 minut, meziročně tedy o 5,6 % více. Objem datových služeb za prvních devět měsíců vzrostl o více než 111 % v porovnání se stejným obdobím loňského roku. Počet pevných přípojek se meziročně zvýšil o 12,9 % na 105 tisíc.
Finanční výsledky
Za období od ledna do září 2012 vykázal T-Mobile celkové tržby ve výši 19,8 mld. Kč, což představuje pokles o 1,1 % v porovnání se stejným obdobím předchozího roku. Z toho tržby za mobilní služby dosáhly 17,9 mld. Kč. Ukazatel EBITDA zůstal na srovnatelné úrovni jako v roce 2011 a za první tři čtvrtletí roku 2012 činil 9,4 mld. Kč. Pozitivní vliv na finanční výsledky měla zejména větší efektivita a efektivní marketingová strategie. Ve třetím čtvrtletí T-Mobile přistoupil ke změně své účetní metodiky, což mělo pozitivní dopad ve výši 355 mil. Kč na tržby za služby a ukazatel EBITDA.
Stejně jako v loňském roce došlo i za prvních devět měsíců tohoto roku k poklesu měsíční průměrné útraty zákazníků (meziročně o 2,6 %). Růst objemu využívaných datových služeb zase stojí za výrazným zvýšením podílu nehlasových datových služeb na tržbách za mobilní služby (o 2 procentní body na 27 %).