Pryč jsou doby, kdy stál obyčejný flash disk několik tisíc korun a jeho kapacita stačila sotva na skladování nejnutnějších dokumentů. Dnes se vyrábí USB flash disky, USB pera, nože s flash diskem a další vychytávky zcela běžně, nestojí moc a jejich kapacita umožňuje skladovat a nosit sebou i filmy.
Flash disk je však také dnes záležitost osobního stylu.
Flash disky se vyrábí a prodávají jako reklamní předměty. Jde o jeden z nejlepších marketingových nástrojů, protože jde o pěkný dárek, který nikoho neurazí, dlouho vydrží, neopotřebovává se, jde o věc denní potřeby a předmět, který nosí majitel stále při sobě. Pokud někomu darujete kvalitní flash disk, bude jej používat a rozhodně jej nevyhodí, jako třeba propisovací tužku.
Důležitý je fakt, že takové reklamní USB, jak už název napovídá, nese na sobě stále reklamu firmy či jiného subjektu, který tuto formu nenáročného a účinného marketingu využil. Může jít o logo, adresu firemního webu, kontaktní údaje a další. Obsah takového disku může pak obsahovat další materiály: katalogy produktů, ceníky, fotografie a další.
USB pera
Druhou komoditou, kterou lze využít úplně stejným způsobem, je USB pero. Jde o flash disk zkombinovaný s psací potřebou, takže jeho majitel má hned dva důvody jej používat.
Jednak jím píše, vypadá pěkně, za druhé může kdykoli odšroubovat víčko a připojit se k libovolnému zařízení s USB portem. Má tak u sebe ve svém psacím nástroji další soubory pro svou práci.
USB flash disk – záležitost stylu
Flash disky se vyrábějí v nejrůznějších velikostech, s nejrůznější kapacitou a v nejrůznějším provedení. Firmy vyrábějící tyto flash disky jakožto reklamní předměty navíc vycházejí vstříc i v tom, že pokud si zákazník nevybere disk, který by opravdu splňoval jeho představy, může si nechat vyrobit svůj vlastní – prostě pošle nákres a svou představu.
Jednou z firem, která něco takového zajistí, je CreoCom.