Každý, kdo vlastní motorku, musí myslet také na to, jak se ochránit. Jedním z nejdůležitějších (a povinných) prvků je také motocyklová přilba, která patří mezi nepostradatelné chrániče stejně jako slidery. Nemusí být nejlevnější, a proto se vyplatí vědět, na co si dát pozor při jejím nákupu.
Certifikát
Existuje hned několik certifikátů, podle kterých je možné určit kvalit motocyklových přileb. Mezi ty nejznámější a nejpoužívanější patří tyto:
- Evropský standard ECE (Economic Commission of Europe Regulation) – měří kapacitu absorpce energie v pěti (u integrálních přileb v šesti) bodech.
- Americký standart DOT – o něco přísnější, než evropský standart. Nevyužívá měření v bodech, ale větších zónách. Taktéž využívá testování při vyšších rychlostech. Helmy s tímto certifikátem jsou obvykle těžší, ale také odolnější.
- Norma Snell – jedná se o naprosto nejpřísnější normu. Testování přileb je obdobné jako u předchozích dvou certifikátů, ale je mnohem podrobnější.
Materiál
To, z čeho je přilba vyrobena, se projeví také na ceně. V podstatě existují dvě možnosti: lamináty a plasty. Lamináty jsou dražší, ale pevnější a zajišťují delší životnost a odolnost přilby. Do této skupiny spadají materiály, jako je karbon, kevlar, skleněné vlákno, kompozit. Plastové jsou levnější, ale méně odolné.
Hmotnost přilby
Hmotnost přilby je dána jednak materiálem, ze kterého je vyrobena, ale také tloušťkou pláště a dalším doplňkovým vybavením. Někteří výrobci, aby získali co možná nejnižší hmotnost, zeštíhlují tloušťku skořepiny helmy na místech, kde nejsou testovány při udělování certifikátu. To znamená, že lehčí helma nemusí být vždy výhodou.
Aerodynamika helmy
Čím více je helma aerodynamická, tím menší bude odpor vzduchu. To je důležité, aby hlava při jízdě mohla být co možná nejstabilnější. Těžiště helmy by mělo být nízko, aby nedocházelo k zatěžování krčních obratlů.