
Cesta k perfektně fungujícímu byznysu je často velmi trnitá, ale na druhou stranu existuje spousta zkratek, díky kterým lze cíle dosáhnout mnohem dříve, a především jednodušeji. Co si o tom myslí špičky v oboru? V rozhovorech nešetří praktickými tipy, jež se však často vymykají zavedeným zvyklostem. Spousta podnikatelů je ignoruje a raději se brodí v bahně stereotypu. Není správný čas na změnu přístupu? Inspirujte se následujícími radami a rozjeďte letos podnikání „na plné pecky“!
Důvěřujte svým zaměstnancům
Mikromanažerství, nedůvěra a neustálé chytračení v oblastech, kterým vůbec nerozumíte, k rozvoji vašeho podnikání nepovede. Naopak se snažte posílit vzájemný respekt a více svým zaměstnancům naslouchejte. Vezměte si příklad z britského podnikatele a miliardáře Richarda Bransona. Prohlásil, že si nikdy nemyslí, že se v pracovních záležitostech vyzná lépe než podřízení. Jeho protipólem je „vševědoucí“ Donald Trump, kterému se v poslední době vůbec nedaří.
Podnikejte s rozvahou
Razíte heslo „kdo neriskuje, nic nemá? Pak se ale musíte smířit s tím, že můžete o vše přijít. Podle Setha Godina – autora bestsellerů o marketingu – není na rozvážném přístupu nic špatného. Začínající podnikatele naopak může zachránit před strmým pádem.

Jděte vstříc zákazníkům
Ale jen těm, kteří za to stojí. Jak je poznáte? Využívejte CRM software a poznejte své klienty blíže. Segmentace zákazníků je základem pro úspěšné uspokojení specifických potřeb. Na druhou stranu nezapomeňte, že strategie založená na prozákaznickém přístupu není synonymem pro frázi „zákazník má vždy pravdu“ – díky CRM se naopak dozvíte, se kterou skupinu se budování vztahu vyplatí, a kdo za to naopak nestojí.
Inteligence není podmínkou pro úspěch
Poslední bod úzce souvisí s prvním. Mnozí lidé se do podnikání nepouští z důvodu pochybností o své inteligenci. Ale na tom, zda máte dva doktoráty, úspěch v byznysu skutečně nestojí. Klíčová je spolupráce se schopnými lidmi – odborníky, kteří své práci rozumí a odvedou ji na sto procent.