Reklamní letáky jsou skvělou možností propagace stejně jako vizitky. Přesto ale mnoho podnikatelů dělá základní chyby. Jejich zákazníci si tak z letáku odnesou jen zlomek potřebných informací. Jak se chybám vyvarovat?
Malé písmo
Malý font písma je nejčastějším problémem při tvorbě reklamních letáků. To, že písmo vidíte vy, ještě neznamená, že jej uvidí i vaši zákazníci. Vždy volte písmo tak, aby bylo dostatečně veliké i pro osoby, které hůře vidí.
Pozor na obrázky
Pokud budou součástí letáku obrázky nebo fotografie, ohlídejte si jejich rozlišení. Rozlišení by mělo být alespoň 300 dpi. Lepší ale bude zvolit kvalitu ještě o něco vyšší. Vyhnete se tak rozpixelovaným obrázkům, kde místo obrázku lidé uvidí nevzhledné čtverečky.
Špatně zvolený font písma
Sice je krásné, že je písmo na vašem letáku umělecky provedené, ale zákazníkům užitek nepřinese. Místo toho se soustřeďte na základní písmo, které je pro všechny dobře viditelné. Přejete si sdělovat informace, ne umělecký prožitek.
Špatná grafika
Rozmístění obrázků i písma by mělo korespondovat se sdělením. Grafika letáku by měla sloužit pro dobro věci, ne naopak. Dejte si pozor na vhodné okraje, ale především na zvolený formát celého letáku.
Text není ve křivkách
Tvorba letáku si vyžaduje, abyste převedli veškeré texty do křivek. Právě ve vektorech máte jistotu, že tiskárna bude mít možnost váš text vytisknout v takové podobě, jakou jste si přáli. Někdy totiž tiskárna nemá přesně takový font písma, který jste si přáli. Ve vektorech máte jistotu, že se písmo nezmění.
Pořádná černá
Černou barvu v letáku si musíte pohlídat. Proto vždy volte stoprocentní černou, která půjde dobře vidět. Tuto možnost musíte přímo zvolit, na obrazovce počítače totiž rozdíl nepoznáte.
Vyhněte se základním chybám při tvorbě reklamních letáků. Snadno tak oslovíte svou cílovou skupinu a získáte nové zákazníky.