Práce z domova je stále aktuálním tématem, které řeší nejedna společnost. Koronavirová pandemie bohužel ještě neslábne, což má za následek zvýšenou péči o zdraví svých zaměstnanců. Majitelé společností se proto snaží radit s odborníky z firmy Extéria, protože jsou si plně vědomi toho, že i v pohodlí domova musí být zachována jistá porce bezpečnosti. A jak už napovídají pozitivní recenze na firmu sepsané na internetu, dostává se jim mnoho doporučení, co zlepšit, i když zaměstnance nevidí po celou dobu jejich pracovní doby.
Práce může být vykonávána i na jiném místě
Když propukla koronavirová pandemie, řada zaměstnavatelů měla problém s tím, aby pracovníci fungovali z pohodlí svých domovů. Domnívali se, že jejich efektivita bude na bodě mrazu. Nakonec se tak nestalo, dokonce vykázali produktivitu daleko vyšší, což pro ně bylo milým překvapením. Navíc ani zákon nenamítal nic proti.
Zákoník práce totiž hovoří jasně – umožňuje, aby práce byla vykonávána i na jiném dohodnutém místě, než jaké je pracoviště zaměstnavatele. Tudíž je umožněna i práce z pohodlí domova, kde si svou pracovní domu rozvrhuje sám zaměstnanec.
Říká ale také, že zaměstnavatel musí zajistit požadavky v oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví při práci.
Co se musí v rámci home office vyřídit?
Pokud jste se rozhodli umožnit svým zaměstnancům pracovat z pohodlí domova, musíte dbát alespoň na základní doporučení, které zajistí jejich psychickou i fyzickou pohodu. Zaškolení je stále na místě, pravidelné kontroly jejich domácího pracoviště také. Při kontrole se zaměřte hlavně na vhodné umístění pracovního místa v bytě, které následně vybavíte, jakožto zaměstnavatel, vhodným pracovním stolem a židlí.
Je také velice důležité, abyste poučili své zaměstnance o důležitosti rozvržení jejich pracovní doby.