Na internetu nakupují nejčastěji muži, kteří jsou také v e-shopech ochotni utratit více financí než ženy. Vybrané zboží si běžně objednávají během pracovní doby. Pokud nakupují přes mobilní zařízení, pak většinou ve volných chvílích nebo při sledování televize.
Nákupům na internetu stále vévodí muži. Je to částečně dáno tím, že se neradi prodírají mezi regály a ostatními lidmi. Na e-shopu mohou nakoupit kdykoli a odkudkoli, z pohodlí svého domova, během dovolené nebo z práce. Současně jim on-line nákupy umožňují okamžité porovnání cen, hodnotících kritérií či referenci. Muži kupují především elektroniku, nářadí, ale i oblečení. Ženy při nákupech potřebují zboží vidět a „osahat“ si jej. Navíc u starších generací mají ženy z internetu jistou obavu a přenechávají tyto záležitosti mužům.
S rostoucí penetrací internetu, který se stává součástí všedního dne, se poměr žen a mužů pomalu vyrovnává.
„I když se rozdíl v procentuálním rozložení zákazníků a zákaznic e-shopů postupně zmenšuje, tak stále muži mají prim v objemu utracených peněz, což se ročně pohybuje kolem 10 000 korun. Je to dáno především sortimentem, který nakupují. Ženy většinou objednávají oblečení a drobnosti do domácnosti,“ říká Miroslav Uďan, CEO služby Shoptet.cz.
Nejvíce objednávek zaznamenávají e-shopy během pracovní doby, a to především kolem poledne. Jedná se samozřejmě o lidi, kteří pracují na počítačích a mají internetové připojení.
„Pokud si v práci vyčlení potřebný čas, tak můžeme říci, že mají ideální podmínky na výběr a nákup. Neruší je děti, partneři a ani nemusí chvátat se svým rozhodnutím. S rozmachem chytrých telefonu a tabletů jsme také zaznamenali i větší míru objednávek z těchto zařízení. Tím, že nejsou lidé nucení být u počítače nebo notebooku, tak přes ně nakupují ve volných chvílích a při nenáročných aktivitách, jako je například sledování televize,“ komentuje Miroslav Uďan.