V dnešní době už nestačí jen vytvořit nějaký produkt a čekat na ty, kteří si ho od vás koupí. Zákazníci mají díky internetu přístup ke spoustě (nezávislých) informací o výrobcích, jejich kvalitě a cenách, o firmě a chování jejích zaměstnanců ke klientům. Zvlášť v oblastech, kde se nabízejí stejné nebo podobné produkty, je třeba poctivě budovat svou image a značku. Cílem je vytvořit vztah založený na emocích a loajalita dlouhodobých zákazníků.
I drobní podnikatelé mají možnosti jak budovat svůj brand
Velké korporace vkládají do budování značky velké peníze a lidé si k nim vytvářejí vztah, vybaví si své pocity při setkání s logem či výrobkem. Značku mohou budovat i freelanceři nebo drobní živnostníci, realitní kanceláře, personalisté, finanční poradci, majitelé obchodů. Jakým způsobem?
Unikátní nabídka
Najít díru na trhu a vytvořit si jméno na tom, že děláte věci jinak a s vášní, je velmi dobrý tah. Ceněné jsou dnes poctivé hand made výrobky – pečivo, módní doplňky, šperky, truhlářské výrobky apod.
Kvalita výrobků
Za ruční práci, zdravé potraviny a výrobky z kvalitních surovin si zákazníci rádi připlatí. Zboží vyrobené na míru, s prodlouženou či dokonce doživotní zárukou vzbudí dojem exkluzivity, po níž někteří lidé prahnou a rádi ji ocení.
Komplexní informace o výrobku/službě
Ten, kdo na firemních internetových stránkách poskytne co nejvíce informací o produktech, vyhrává. Zájemci nemusí hledat jinde. Původ, složení, funkce, certifikace, ocenění, recenze, reference… to všechno lidé vyhledávají, než si něco koupí.
Zážitky spojené s kladnými emocemi
Zákazníci jsou rádi hýčkání a s nabízeným produktem chtějí získat něco navíc – krásné nebo vtipné zabalení, drobný dárek, překvapení, ručně psaný vzkaz. Nakupují tam, kde zážitek dostanou.
Obdarovávání věrných zákazníků
Díky online komunikaci může být podnikatel, firma se svými zákazníky ve spojení a čas od času je oslovit s nějakou akcí, dárkem apod.
Na českém trhu je v mnoha oborech velká konkurence, proto se trpělivé budování značky vyplatí. Využít lze různé nástroje komunikace podle toho, kde se potenciální zákazníci nacházejí.