Už i na český internet přišlo období, kdy je doslova zavalen různými weby. Většina z nich je z nějakého důvodu nekvalitní a neprosperující. Dá se s tím něco dělat? Samozřejmě, těch kroků, co jsou potřeba zvládnout, jsou desítky. My se však podíváme na ten v pořadí tak šestý, po vymyšlení názvu, produktu, zjištění cílové skupiny atd. Půjde o naprostý začátek podnikání, tedy tvorbu webu.
Kvalitní webová prezentace
Co všechno je třeba k tomu, aby vaše doména vypadala dobře a hlavně prodávala? Asi nejdůležitější je přehledná, přitažlivá a přitom jednoduchá grafika. Potencionální zákazník nesmí být na úvodní stránce zmaten. Musí mu být okamžitě jasné, kam kliknout, když si chce prohlédnout zboží nebo kde najde kontakt. Jinak o věc ztratí zájem a vy ho pravděpodobně jen těžko získáte zpět. Zní vám tato doporučení samozřejmě? O to lépe, avšak vězte, že mnoho webů vypadá, jako kdyby jejich tvůrci ani nic prodat nechtěli. Jak se praví v klasické české hře: “Otevřel si hospodu, ale co čert nechtěl, chodili mu tam lidi.” Vytvořit responzivní web je zkrátka základ.
Prodat, či neprodat?
Jakmile se návštěvník dostane k prohlížení určitého produktu, vaše šance na prodej se zvyšují o desítky procent. Musíte samozřejmě nabízet kvalitní zboží za rozumnou cenu, jinak vám nepomůže ani ten nejvychytanější design. To teď nechme stranou. Vy musíte poskytnout budoucímu klientovi dostatek informací o produktu, do něhož hodlá investovat. Velkou chybou je situace, kdy je k dispozici jen jedna fotografie a žádný popisek. V tom případě já jako kupující vlastně pořizuji zajíce v pytli a od koupě mě to spíše odradí. Přidat alespoň pár vět a hezkých fotografií je základ.
Nemám na web čas
Ano, tvorba webu vyžaduje stovky hodin času a pokud nemáte zkušenosti, výsledek moc kvalitní nebude. Ale co takhle zkusit svěřit se do rukou profesionálů? Slepé střevo si taky neoperujeme sami, ale necháme to udělat zkušeného chirurga.