Využíváte PPC reklamy? Většina lidí, kteří aspoň zčásti podnikají na internetu, používá systém PPC reklam. Ne všichni si ale dokážou inzeráty nastavit tak, aby byly skutečně efektivní a přinášely maximum. Jak jste na tom vy?
Výhodou PPC reklam je fakt, že platíte pouze za proklik, nikoliv za zobrazení. Peníze tedy odvádíte jen za každého člověka, který skončí na vašem webu a dost možná si i něco koupí. Jenže nefunguje to tak vždy.
Jak vypadá dobře nastavená kampaň?
Neměla by mít příliš vysokou cenu za proklik. Obecnou částku nelze stanovit, protože záleží na konkrétním webu i oboru, v němž se pohybujete. Dá se to ale odvodit celkem logicky. Pokud prodáváte obaly na telefony a víte, že na jednom obalu máte marži padesát korun, musíte si spočítat, kolik jste ochotní dát za konverzi, aby pro vás bylo podnikání ještě výdělečné. Cílem samozřejmě je stáhnout částku co nejníže, což se vám podaří, když budete pečlivě sledovat, jestli je PPC reklama výkonná, a pokusíte se ji průběžně optimalizovat.
Jak toho dosáhnout?
Správné nastavení PPC reklam je běh na dlouhou trať. Nemůžete očekávat, že se vám vše podaří vyladit do puntíku během dvou týdnů. Ani dobře nastavenou reklamu byste neměli ponechat svému osudu. Pořád je potřeba sledovat cenu za proklik, upravovat klíčová slova, vytvářet nové aktuální kampaně (například v souvislosti s dočasnou promo akcí) atd.
Kolik stojí správa PPC od odborníků?
Jelikož je správa PPC reklamy časově náročná, většině laiků se vyplatí nechat ji na profesionálech. Zkuste to u PPC Profits, jejichž služby využívají například i Adidas a Dr. Oetker. Máte strach z příliš vysoké ceny? U PPC Profits vyjde pravidelná péče na 1000 – 4000 Kč měsíčně bez DPH. Dočkáte se ale různých bonusů, jako jsou kredit tisíc korun do AdWords zdarma nebo první měsíc správy na Facebooku bezplatně. A navíc vám PPC reklamy začnou skutečně vydělávat.