Operátor T-Mobile jako první vypověděl smlouvy podvodníkům, kteří zneužívají drahých linek a nelegálně tímto způsobem nabízí spotřebitelské úvěry.
Jak informovalo sdružení dTest a TipMag.cz v článku Zakázané linky pro sjednávání spotřebitelských úvěrů fungují dál, jsou to právě mobilní operátoři, kteří na vysoko tarifikovaných linkách profitují nejvíc.
Z hovoru, který stojí 95 Kč za minutu, si totiž operátoři pro sebe strhnou i 40 Kč. Pokud se odečte daň státu, skutečným provozovatelům linek mnoho nezbude.
Tvrdí to sdružení dTest, které na svém webu zveřejnilo zajímavou tabulku.
Pan Novák, o kterém informoval pořad A dost! na stream.cz, zaplatil za hovorné na linku společnosti Maghera Royal celkem 31 635 Kč.
Podle zjištěných informací by se tedy poplatek rozdělil asi následovně:
Telefonica O2 + Dial Telecom (Operátor + agregátor) | cca 13.334,- Kč |
Stát (DPH) | 5.490,- Kč |
Maghera Royal | cca 12.811,- Kč |
* Smlouvy s jednotlivými poskytovateli mohou být individuální, přesná částka provize se může lišit.
“T-Mobile oznámil, že veškerá čísla Maghery odpojuje ze své sítě, klienti T-Mobile se tedy na podvodné linky již nedovolají,“ říká Miloš Borovička, právní poradce časopisu dTest, a dodává: „T-Mobile ukázal, že to jde, a s podvodníky se lze vypořádat okamžitě.“
Kroky vůči Maghera Royal tento týden oznámil i Vodafone. Ten ale čeká další tři měsíce, než uplyne výpovědní doba.
„Jediný, kdo zatím neoznámil žádné konkrétní kroky, je Telefónica O2, přitom jsou to právě jeho klienti, kteří se nejčastěji obrací na naši poradenskou linku s těmito problémy,“ říká Borovička a dodává: „Telefónica O2 tedy stále toleruje tyto praktiky a její klienti budou i nadále platit vysoké částky za hovory, ze kterých má operátor značnou provizi.“
Winter
Tak v tomhle státě už je tolik podvodníků že člověk už má strach vůbec něco používat, nebo koupit. Všude se jen okrádá!
Obor podvodnictvi se snad už učí na vysokých školách, co mladý podnikatel = podvodník a zloděj. Není divu když naše představenstvo ve vládě kradou a podvádí ve velkém. To je ten pravý vzor pro ostatní…
A proto si všechny nové finty, jak obrat zákazníky nechte a strčte si je někam!!!
W.W.