Jste zapáleným fotografem a byli byste skutečně rádi, kdybyste svá díla mohli představit široké veřejnosti? Výstavní systémy jsou běžně dostupné, proč si tedy nepřipravit takovou působivou výstavu, o které dáte vědět nejen na sociálních sítích? Pojďme si prozradit několik tipů, jak takovou výstavu vlastně připravit a celkově zorganizovat.
Jaký má výstava smysl?
Ze všeho nejdříve si musíte promyslet to, jak taková výstava bude vypadat, případně jaký vůbec má mít smysl. Dělat výstavu jenom proto, že ji chcete, to není zrovna něco, co veřejnost osloví. Najděte si konkrétní téma. Ideální je to, co vaše fotky spojuje, abyste mohli vystavit skutečně to nejlepší, co se ve vašem portfoliu nachází.
Pokud bude mít výstava nějaký cíl či smysl, lidé se vám sem budou lákat lépe. Přece jenom také chcete, aby se minimálně něco vrátilo zpět a aby původní investice nebyla jen vyhozenými penězi z okna.
Máte k dispozici potřebné finance?
Prakticky s každou výstavou, ať už je to fotografická či jiná, je spojený jistý obnos peněz, který musíte investovat. Něco stojí prostory, kde budete svá díla vystavovat, něco stojí tisk a rámování všeho, co chcete vystavit. A samozřejmě jsme ještě nezmínili propagační materiály a náklady na reklamu obecně.
Zkrátka a dobře nějaký prvotní kapitál tam být musí. Máte ho nebo zatím vaše kapsy zejí prázdnotou? Pokud je aktuální druhá situace, připravte a zorganizujte výstavu později, až budete mít něco našetřeno.
Najděte vhodný termín i čas
Samostatnou kapitolou je plánování termínu a času. Musíte si stanovit, jak dlouho chcete, aby výstava trvala, případně kdy má začít a kdy skončit. Hledáte termíny, které se příliš nekryjí s pracovními dny, aby lidé opravdu měli čas akci navštívit. Zároveň se řídíte volnými možnostmi v prostorách, kde výstavu chcete mít.