Novinka pochází z Číny, kde přišli na to, jak zařídit, aby vlak nemusel ve stanicích zastavovat. Cestující však stejně mohou nastoupit i vystoupit. Slouží k tomu speciální přípojná kabina, jakási kapsle, která se dokáže za jízdy připojit a odpojit od střechy jedoucího vlaku.
Vlak tedy nemusí vůbec zastavit. V každé stanici pouze zpomalí a podjede pod druhým kolejištěm přípojné kabiny. Tato kabina se připojí ke střeše, cestující přestoupí do vlaku. Kabina se dále během jízdy na konec vlaku a nastupují do ní lidé, kteří se chystají vystupovat na další stanici. Když je kabina na konci vlaku, na další stanici se zachytí o přípojné kolejiště a zůstane na místě.
Všechno je vidět na následujícím demonstračním videu.
A důvod?
Zastavení vlaku ve stanici spotřebovává mnoho času a energie. Zastavení vlaku znamená například pět minut a na cestě o třiceti stanicích to vychází na dvě a půl hodiny zbytečného zpoždění.