Určitě víte, že se delší dobu věnuji analýze různých PR reklamních služeb dostupných na českém trhu a právě v poslední době několik čtenářů požádalo o analýzu projektu “Prověřená společnost”. Je tento certifikát opravdu “prověřeným certifikátem”? Budu se snažit Vám provést stručnou analýzu toho, co konzultanti poskytují v telefonních hovorech se zákazníky.
Dostal jsem přepis jednoho z telefonních hovorů uskutečněných s jedním čtenářem, kde se ukazuje, že konzultanti volají a oznamují výsledky projektu Prověřená společnost, který byl proveden na náklady iniciátora. Zajímavé studium na vlastní náklady? Charitativní akce? Tohle není podstatné. Nejdůležitější je, že po nás nikdo nechce, abychom si tyto poplatky hradili sami, což zatím vypadá jako velké plus pro firmu.
Po několika méně důležitých větách jde volající konzultant k jádru věci – to znamená, že chce přece jen něco nabídnout.
Na čem vlastně stojí celá nabídka? Na prodeji papírové verze certifikátu, reklamních samolepek a elektronické vizitky na webových stránkách. Tedy ve zkratce – co obdržíme? Obálku přivezenou kurýrem hrazenou formou dobírky. Cena, o které se dozvídáme, je 700kč bez DPH plus náklady spojené se zásilkou na kurýra – 100kč bez DPH. Za dopravu, si myslím, je to běžná cena. Pokusil jsem se ze zvědavosti obrátit na poštu, kde jsem zjistil, že je to běžná cena dodávky těchto malých zásilek. OK, to není špatné. Navíc se jedná pouze o jednorázový poplatek, takže se Vám společnost nesnaží účtovat žádné další poplatky – zaplatíme jednou, a to je vše. Po zavolání do několila firem mi nikdo neřekl, že by firma měla platit nějakou další platbu, z čehož plyne další plus. 700kč bez DPH včetně nákladů spojených s dodáním zásilky je celkově 968 Kč včetně DPH, což je opravdu směšná částka. Získání jiných certifikátů je většinou spojeno s vynaložením několika desítek tisíc kč a nebo alespoň s nějakými trvalými, či pravidelnými platbami.
Nízká cena pravděpodobně vyplývá z rozsáhlosti projektu a jednoduchého systému ověřování firem, který je založen na názorech nalezených na internetu. To tedy znamená, že nikdo tyto názory neověřuje ručně. Jisté je, že to dělá speciální software. Z toho, co vidím, je zaměřen spíše na malé a střední firmy – na rozdíl od většiny komerčně dostupných testů.